woensdag 23 februari 2011

Week 1_Start

Op 16 februari start het project Design for Every[one], op 17 februari is de eerste ontmoeting tussen de studenten.
Dit project wordt uitgevoerd door twee studenten industrieel ontwerpen (Katrien & Joren) en één student ergotherapie (Sofie) die samen een oplossing zoeken voor Hilda en Arseen.

Sofie had het idee om een compacte toiletverhoger te maken. De nadruk ligt op het compact zijn. Het hulpmiddel heeft het doel de zelfstandigheid van de gebruiker te verhogen.

Op deze blog kan je de vorderingen van het project: compacte toiletverhoger volgen.

1 opmerking:

  1. Verslag 17/02: Ontmoeting met elkaar (HOWEST)
    Via Lieven De Couvreur kreeg ik op die dag mijn twee studenten productontwikkeling in het HOWEST gebouw in Kortrijk. Ik gaf hen een verduidelijking van de opdracht. De opdracht bestaat eruit om een compacte toiletverhoger te maken die meeneembaar is op verplaatsing. Dit heeft als doel om personen met een beperking (de moeilijkheid om naar toilet te gaan zonder verhoog) toch zo veel mogelijk te laten deelnemen aan het maatschappelijk leven. Ouderen worden een nieuwe generatie actieve ouderen waarbij reizen, activiteiten in clubverband, enz op de voorgrond komt te staan.


    Ik heb hen toen mijn kennis van de cliënt doorgegeven. Ook een korte situering waar ze wonen, hoe het toilet precies is, welke toiletverhoger ze gebruiken, enz. Ik had brochures mee met de soorten toiletverhogers waarbij ook al afmetingen bijstonden, meeste courante model die verkocht wordt in de thuiszorgwinkel,… allemaal zaken die waarschijnlijk een hulp voor Katrien en Joren kan zijn. Alsook heb ik hen een echte toiletverhoger meegegeven waarmee ze mogen werken, en waarbij ze al direct een idee hadden hoe zo een ding eruit ziet.

    We hebben toen ook al een datum kunnen vastleggen om samen naar Hilda en Arseen te gaan + afspraken rond Blog en Dropbox om de samenwerking zo vlot mogelijk te laten verlopen.

    BeantwoordenVerwijderen